Magfokus

De senaste 6 veckorna har jag ägnat åt att träna ganska intensivt.
Följde ett program från iform eller måbra, jag kommer faktiskt inte ihåg vilket... I alla fall så ökade jag gradvis tyngd och intensitet efter 3 veckor och det har gått bra.
Vanligtvis tycker jag att jag är ganska vältränad och hyggligt stark, men efter första passet svettades jag som en ugnsbakad gris, flåsade som en KOL-människa och hade en sådan OHYGGLIG träningsvärk i benen att jag inte ville röra mig i en meter dagen efter.
 
Men jag rörde mig en meter, fler till och med, och tränade gjorde jag dagen efter. TRIUMF! Titta vad jag kan!
6 dagar i veckan tränade jag, och var jag tvungen att missa ett pass tog jag ett dubbelpass.
 
Jag började till och med att jogga i intervaller.
Och fick ny träningsvärk för varje vecka, det var riktigt roligt :D
 
Tyvärr tog jag aldrig några före/efterbilder eller sparade mått. Men min kille tycker att rumpan kändes fastare, och en klänning passade bättre än innan. Så nåt resultat blev det ju.
 
 
Nu ska jag ge mig på 6 veckor igen.
Ett magprogram från iForm, jag tänkte försöka fokusera på en kroppsdel i taget men jag tror att jag kommer blanda in andra övningar också.
Vecka 1 börjar idag med konditionspass, mjukstart med en timmes promenad i 6,5km/h.
 
 
Idag har jag:
*En vikt på 74,2kg, jag trivs faktiskt väldigt bra med min kropp, så egentligen behöver jag inte gå ner, utan att forma kroppen istället, ersätta lite fladder på kroppen med muskler.
*Midjemått på 83cm, där hoppas jag skala av en del.
*Fettprocent på 24,2
*Muskelprocent 33,2
 
Jag funderar på om jag ska väga och mäta en gång i veckan, eller låta det vara tills programmet är klart. Jag tror jag blir mer sporrad till en gång i veckan...
 
Och här kommer mina förebilder. Jag är nyvaken. Och väldigt kobent.
 
Jag gjorde en stor bukplastik i november 2012, han gjorde ingen fettsugning, men jag tror jag ska övertala honom att fixa till mig mer när jag ska på återbesök. En rejäl fettkudde lämnade han på höger nedom naveln, vilket är väldigt irriterande, plus att jag har små kuddhörn på vardera sida höften när ärret slutar, mest synligt på höger...
Vidare kan ni gärna ignorera mitt gäddhäng, jag arbetar på det...
I övrigt är jag rätt nöjd med mig själv, tycker inte att jag är tjock direkt, men det fett jag har kan gärna omfördela sig.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt i ett eventyr

En sjuksköterskas vardagsblogg

RSS 2.0