Vad händer just nu

Ptja.
Har börjat jobba igen, så otroligt skönt!
Magen sväller som en liten ballong när jag jobbar dock, så kring lunchtid ser jag ut att vara i ungefär 3,5e månaden. Men så får det vara. Min navel är fortfarande någotsånär hjärtformad.
 
Tagit upp träningen igen. I hopp om att någon gång i mitt liv lyckas bli sund, stark och snygg. Har en grym träningsvärk i bröstmusklernas fästen, masserar jag där kvider jag högt och blir nästan lite kallsvettig. Ungefär så har jag det alltså.
I samma anda har jag som mål att inte köpa godis. Jag får äta godis och andra onyttigheter om det bjuds, men jag får banne mig inte köpa till mig själv. Jag börjar kortsiktigt med en månad, så får jag ta lite i taget.
 
Jag har dejtat lite:
Träffade en bonde förra onsdagen, han var väldigt trevlig och vi satt i i fyra timmar på Café UH och bara snackade. Men det blev inte så mycket mer än så, han var inte så intresserad i alla fall.
I söndags var jag på promenad runt Höglandssjön med en processoperatör. Han tittar typ på siffror på en skärm och ibland knackar han med en hammare på en tunna om siffrorna missköter sig. Det var svinkallt, frös som en dåre om pannan och kinderna var helt bortdomnade, så det blev svårt att prata. Men det var trevligt ändå. Synd att han hade hemsk andedräkt.
Igår träffade en fd. kock/servitör/bartender som numer kör lastbil och levererar bröd. Kände så väl igen honom när han klev in genom dörren, det visade sig att han varit ihop med en barndomskamrat till mig. Mycket roligt :) Honom gillade jag i alla fall och jag tror vi försöker hitta något mer tillfälle att träffas.
 
Jag ska börja rida. Har drömt om det sedan jag var liten, men det har aldrig blivit av. Men nu så!
På lördag är första lektionen: bli visad runt, klappa på nån krake och ryktning.
Det ska nog gå bra.
 
Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt i ett eventyr

En sjuksköterskas vardagsblogg

RSS 2.0