2012 - Tema: jävla skitår

Listan är från Underbara Clara

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Klättrade i berg på en dejt. Det var fantastiskt roligt.
Skilde mig. Jävla skitår.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, i min krets känns det inte riktigt som att det är aktuellt på ett tag. Eller vänta, en arbetskamrat fick hämta hem sitt andra barn från Nigeria i somras/höstas. Det var en jäkla massa krångel med en ond människa på en ambassad som gömde min kollegas papper, så adoptionen tog längre tid än nödvändigt. Men nu är sötsnuttan här i alla fall. Jävla skitår

Dog någon som stod dig nära?
Min exmans morfar dog för snart ett år sedan. Han var en himla mysig gubbe som var väldigt rolig också. Kort innan det, vilket egentligen tillhör 2011, så dog min morfar. Och min minsta lilla katt fick fettlever och dog. En farbror (farfar till en barndomsvän) på Ulvön dog, ca ett halvår efter sin fru som jag vårdat. Jävla skitår.

Vilka länder besökte du?
Inga. Hade planerat in Prag, men så blev det inte. Jävla skitår.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Att få bli kärleksfullt behandlad av den jag råkar ha kär och känna att jag betyder något för den jag har kär. Jävla skitår.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Domslutet om skilsmässa anlände i brevlådan samma dag vi skulle ha haft vår tredje bröllopsdag. Jävla skitår.

Vad var din största framgång 2012?
Jag reste mig efter att ha blivit bedragen och skild, hade modet att bli kär igen (även om det gick åt skiten också), har lärt känna mig själv bättre.

Största misstaget?
Jag är en klantig människa, kan inte välja ut specifika händelser. Jävla skitår.

Bästa köpet?
Bukplastiken.

Vad spenderade du mest pengar på?
Bukplastiken, men bortsett från den... kläder.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att inse att jag verkligen inte har några känslor kvar för min exman efter att ha spenderat många timmar med honom strax innan jul och att jag aldrig någonsin kommer vilja ha honom tillbaka.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Lalehs "Some die young", den spelades mycket när min kattflicka Pao var sjuk och jag tvångsmatade henne för att försöka bota fettlevern. Älskar låten, den är så vacker men får mig att gråta varje gång. Jävla skitår.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Sjukt mycket ledsnare. Jävla skitår.

Vad önskar du att du gjort mer?
Vågat lita på att min fd kille faktiskt var kär i mig även om han sällan visade det.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Känt efter så mycket, tvivlat. Jävla skitår.

Blev du kär i år?
Ja, och är det väl egentligen fortfarande. Önskar att jag inte var det, gör bara ont. Jävla skitår.

Favoritprogram på TV?
Historieätarna. Sjukt roligt.

Bästa boken du läste i år?
Tror inte jag läst en riktigt bra bok i år. Men till skam måste jag väl erkänna att det som gett mig mersmak var Twilight, jag hatar dem men var tvungen att läsa dem alla för att se hur det gick för mesvampyrerna och töntBella.

Största musikaliska upptäckten?
Totta Näslund. Duetterna är skivan som spelas mest, till brustet hjärta och tårfloder. Jävla skitår.

Något du önskade dig och fick?
Nej, verkligen inte. Jävla skitår.

Något du önskade dig och inte fick?
Ja. Jävla skitår.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Fick en blomma av pappa och var väldigt ledsen eftersom skilsmässan ännu inte gått igenom, min man besökte sin älskarinna hela tiden (han bodde inte hemma vid tillfället utan hos en kompis). Jävla skitår.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att inte ha tvivlat så förbannat. Jävla skitår.

Vad fick dig att må bra?
Att känna mig älskad och stöttad av kollegor och vänner när det var som värst.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Stephen Merchant.

Vem saknade du?
Min livspartner. Jävla skitår.

De bästa nya människorna du träffade?
En patient vars öde rörde hela avdelningen till tårar. Jävla skitår.

Mest stolt över?
Att jag faktiskt vågar. Och kan klara av vad som helst.

Högsta önskan just nu?
Att få må bra. Jävla skitår.

 

Jag låter fruktansvärt bitter, men det är jag inte. Inte hela tiden i alla fall :) Och bitterheten vänder jag till humor.
Motgångar stärker hjärtat, man blir hårdare utanpå och mjukare inuti, lär sig ta vara på och uppskatta de fina sakerna i livet.
Jag har hittat nya sidor av mig själv och trivs med dem, vill gärna utforska dem mer.
Jag vet mer om vad jag vill ha ut av både partners och livet själv.
Jag förtjänar bättre.
Jag älskar att leva och formar själv mitt liv.



Kommentarer
Vampz

2013 kommer att bli ett super-år, och allt du gått igenom 2012 gör bara att du kommer att kunna undgå många framtida fallgropar, livet blir bara ljusare nu. Punkt! ;)
För övrigt tror jag att den där listan bör fyllas i av de flesta i slutet av varje år; bra för den egna utvecklingen, självkännedom och mobiliserade av kraft. Puss på dig!

2013-01-04 @ 23:58:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt i ett eventyr

En sjuksköterskas vardagsblogg

RSS 2.0