Veeeedret

 
Höll på att halka ihjäl mig säkert hundrafyrtioåtta gånger i morse. Cirka. Fyra grader plus och bara snöslask plus isiga backar och övergångsställen. Hurra. Var i alla fall klok nog att ta de riktiga kängorna istället för stövlarna med dragkedja i sidan, dragkedjan läcker nämligen in vatten, så... meh...
 
Vidare så lyssnar jag på Terry Pratchett's "Dodger" när jag traskar till och från jobbet, i vanlig ordning är han och hans fru fantastiska berättare, och roliga. Så tråkigt att han har Alzheimer och att Skivvärlden en dag kommer ta slut...
 
 
För övrigt funderar jag på att köpa en bil. Nu när körkortet har kommit, ska nog ta och hämta det imorgon.
 
 
Och stora frysningsperioden har börjat. Jag ska gå ner 6kg till operationen, doktorn trodde att om jag gick ner de överflödiga fyra kilona lagom till operationen så skulle resultatet bli makalöst bra. Så nu sitter jag och fryser och ska leva på Nutrilett i 20 dagar, de två sista ska jag kolhydratladda. "Men, alltså, sa du inte 6 kilo?" Jo, men de två första kilona är vatten som släpps från levern. Men det ska nog gå bra.
Varför nutrilett och inte kost och motion?
För att jag redan motionerar lagom mycket och äter ca 1600kcal om dagen, så jag kan helt enkelt inte ändra så mycket mer på min kost än att radikalt få i mig näringsämnen i vattengegga och inte så mycket mer än så.
Vi hörs

s.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt i ett eventyr

En sjuksköterskas vardagsblogg

RSS 2.0