Topp 10-utmaning, dag 1

Dagens topp tio behandlar tio fakta om mig.
 
  1. Jag försöker, FÖRSÖKER verkligen att vara en mysig människa. Men att spontant tända ljus ligger inte för mig. Jag har cirka en miljon värmljus och nästan ett matchande antal ljuskoppar av varierande form och färg men använder dem sällan.
  2. Jag hatar folk. Folk i det stora hela. För det mesta önskar jag att jag var ensam på jorden. Vilket gör mitt yrkesval till en paradox.
  3. Jag kan lyssna på människors livsberättelser hur länge som helst. Något som ligger mig varmt om hjärtat är nyktra missbrukare.
  4. Jag älskar blommande växter, men tycks aldrig kunna hålla dem vid liv. Gerbera är en favorit, men de dör JÄMT.
  5. Jag missbrukar korsordstidningar. Jag har alltid en hög hemma, men jag gör aldrig klart dem. Ofta märker jag att tiden för att skicka in lösningarna kan ha gått över tiden med 1-2-4 månader...
  6. Jag är 26 år gammal och har inte körkort. Jag har ju bara hållit på sedan jag var 16, så vad är brådskan? Jag har i alla fall traktorkort och kan backa med släp. <3 Traktorer. Önskar att jag hade en egen traktor, trimmad...
  7. Innerst inne är jag metalfan, ibland lyssnar jag på Meshugga, Slipknot och Korn och bara njuter. Texterna är inte de mest poetiska, det är mest själva musiken jag är ute efter. Elgitarr... Mmm..
  8. Jag är allergisk mot den vita trenden i shabby chic-stilen. Mår dåligt av allt det vita, så tråkigt, fantasilöst och själlöst.
  9. Fisk är det vidrigaste som finns. Jag förstår inte hur folk kan vilja äta dem. Djur som simmar omkring i föroreningar och äter döda människor/andra lik. Bläää...
  10. På tal om fisk har jag alltid drömt om akvarium, men har aldrig tagit tag i att skaffa ett för att jag inte vet vad jag ska göra med dem när de dör...
 

Utmaningen kommer från Katta Kvack, som i sin tur fått det från någon annan

Dag 1- 10 fakta om mig själv.

Dag 2- 10 favoritfilmer

Dag 3- 10 favoritserier

Dag 4- 10 konstigaste raggningsrepliker jag hört.

Dag 5- 10 bästa konserter jag sett

Dag 6- 10 favoriträtter

Dag 7- 10 favoritdrycker

Dag 8- 10 favoritsnacks

Dag 9- 10 favoritböcker

Dag 10- 10 favorittidningar

Dag 11- 10 manliga favoritskådisar

Dag 12- 10 kvinnliga favoritskådisar

Dag 13- 10 kändiscrushar

Dag 14- 10 favoritband/sångare

Dag 15- 10 fiktiva favoritkaraktärer

Dag 16- 10 favoritsånger just nu

Dag 17- 10 saker jag ville bli när jag var liten

Dag 18- 10 favoritpyssel

Dag 19- 10 saker jag inte kan gå ut utan

Dag 20- 10 saker jag måste göra innan jag dör

Dag 21- 10 internetsidor jag ofta besöker

Dag 22- 10 heta fysiska saker på en eventuell partner

Dag 23- 10 heta egenskaper på en eventuell partner

Dag 24- 10 favoritspel

Dag 25- 10 saker jag gör när jag har tråkigt

Dag 26- 10 saker jag älskar med mig själv

Dag 27- 10 saker jag önskar att jag kunde förändra

Dag 28- 10 saker jag ångrar

Dag 29- 10 önskningar

Dag 30- 10 ställen jag vill åka till



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt i ett eventyr

En sjuksköterskas vardagsblogg

RSS 2.0