Ryggutbildning del 2

Idag fick jag lite sovmorgon, ända till halv sju ska jag tala om!
En timme senare, efter lite morgonbestyr och stickning gav jag mig ut i snöregnet med mitt paraply och Dodger i hörlurarna. Glömde halsduken gjorde jag också.

Kom fram till länshälsan där jag spenderade drygt 6,5 timme med gulliga under- och sjuksköterskor och en sjukgymnast. Vi tränade på förflyttningar, hade ett par aha-upplevelser där vi kom fram till att man faktiskt kan gå runt sängens fotända när vi lägger upp patientens fötter i sängen (OMG!) och jag befann mig i en rullstol och prövade en ny glidbräda.
Swish sa det bara!

Vidare så funderar jag på att gå vidare till röntgenutbildning, har ansökt till Umeå universitet där jag gick grundutbildningen. Vi har lite jobbigt på avdelningen ibland och på vissa människor vill jag bara kräkas så fort jag hör namnet. Jag är lite less på blodtryckskontroller, morgontvättar och bajstorkning. Jag gillar ju teknik, så röntgen kanske passar mig bättre? Dessutom får jag ju dubbelkompetens med två examina :p

Ps.
Dodger är Terry Pratchetts senaste bok. Den utspelar sig i London och inte på Skivvärlden, men han skriver så bra så det spelar minsann ingen större roll. Ds.
 
Sockstickning pågår


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt i ett eventyr

En sjuksköterskas vardagsblogg

RSS 2.0