Dags att komma igång

Jag heter Elena, är sjuksköterska och för närvarande 26 år gammal.
Tidigare har jag presenterat mig som att jag har fyra katter och ett badkar. Men nu har jag bara tre katter, så det är inte så roligt längre.

Jag upptäckte att Pao var sjuk för ungefär två veckor sedan, veterniären trodde först att hon hade FIP, en dödlig inflammation i bukhinnan. Det var det inte, men hennes lever var väldigt sjuk. Jag försökte mata henne frisk men sjukdomen var för långt framskriden, så i onsdags fick mamma ta henne till sista vilan. Jag jobbade och det var viktigt att hon fick avsluta så snabbt som möjligt.

Kvar är Gordon, Paos tvillingbror, Bagheera min äldsta katt och Ronja, Gordon, Paos och Åskars mamma. Åskar bor hos min mamma.
De verkar inte sakna henne så mycket, men de förstod ju att hon var sjuk.

Pao var sinnessjukt söt, hon var skelögd på ena ögat, liten och rund som en boll (fast nu när hon var sjuk var hon väldigt mager) och väldigt mjuk. Vi brukade leka kurragömma, jag sprang bort från henne och hon kom efter och letade. När jag kom hem från jobbet kom hon mot mig och darrade med svansen.

Men nu är hon borta...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt i ett eventyr

En sjuksköterskas vardagsblogg

RSS 2.0