Annars då?

Jag vaknade vid tvåsnåret och har sysselsatt mig med att sticka (håller på med hälen nu på syltsockan) och titta på serier. Har sett senaste Dexter, Boardwalk Empire och Big Bang Theory.


Just nu rullar en tecknad film om The Avengers: Ultimate Avenger II (2006). Jag älskar superhjältar. Har alltid gjort. Har aktivt följt X-men sedan 1998, prenumererade ett par svängar. Nu håller jag mig ajour i Marvelvärlden lite sporadiskt, det kommer i vågor.

Jag föredrar Marvel framför DC Comics, även om jag älskar älskar älskar Batman.


Låt mig bara få säga en sak.
Nick Fury ska vara en vit man i medelåldern, han ska ha brunt hår med silvertinningar. Samuel L. Jackson gör en fantastisk Fury, men det är inte rätt. För någon inbiten som mig blir det fel med en svart man där det ska vara en vit.
Förlåt mig... Men han har varit vit sedan 1963...
 
Men alltså hallå, säger ni kanske. Vad gör du uppe nu, ska inte du jobba eller så?
Jorå, men jag har nattpass onsdag-torsdag, så det gör inte så mycket. Jag tar två propavan vid 6-7-tiden och försöker sova till typ 13-14 kanske :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt i ett eventyr

En sjuksköterskas vardagsblogg

RSS 2.0