Kreativ

Jag har en idé till en tavla.

När min man var otrogen och vi höll på skiljas målade jag en svart tavla med en hand som kramade blodet ur ett hjärta. Ett riktigt hjärta, inte ett sött ritat hjärta.

 

Nu tänker jag måla världens vackraste händer som försiktigt håller i ett hjärta, men tvekar om det ska bli ett gulligt ritat hjärta eller ett realistiskt hjärta. Så att tavlorna matchar varandra liksom.
Håller på skissa händerna nu och mja... Ska pröva med ett realistiskt hjärta också.

Känner att jag börjar komma in en kreativ period igen, gud så skönt! Jag håller på skriva en berättelse om zombies på ett sjukhus, målar lite och jag har börjat fota igen.

 

 

Vad jag gillar allra mest med den här tavlan är glansen på blodkärlen och det skvättande blodet. I övrigt är handen lite för impressionistisk för min smak, jag gillar när tonerna flyter samman mer. Men det är en väldigt talande bild skulle jag våga påstå. Handen är liksom väldigt grov, i stil, färg och form medan hjärtat är mer finlir, det kan man ju också lägga symbolik i om man har lust...

 
 
För övrigt har jag fått hem ett väldigt fint akrylgarn som är färgat på så sätt att det blir randigt och små blommor. Jag ska sticka strumpor åt min plastmormor som är njursjuk. Hon kan behöva ett par söta strumpor tror jag, som uppmuntran nu när hon fått flytta till ett äldreboende.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt i ett eventyr

En sjuksköterskas vardagsblogg

RSS 2.0